Στέλιος Πελασγός Δρ.

Παραμύθι, μύθος, θρύλος και η ενσάρκωση τους     steliospelasgos@yahoo.gr

Στο κατώφλι του Σεπτέμβρη ολοκληρώθηκε το Διεθνές φεστιβάλ επικής αφήγησης ΜΥΘΟΣ στην Βέροια και την Βεργίνα, ένα όνειρο (πάνω στους τάφους τον βασιλέων είπαμε Γκιλγκαμές, στο πλατανόδασος ακούσαμε μύθους μεταμορφώσεων σε δέντρα και πουλιά και ολόκληρη φιλαρμονική παιάνισε ανάμεσα στα μακεδονίτικα αρχοντικά για να ξεκινήσουμε). 

 13/9 στην Αθήνα  (κάτω από τα δέντρα όπως πάντα -στον Κήπο)  storytelling mentoring για μια ομάδα νέων Ευρωπαίων δημοσιογράφων και φωτορεπόρτερ για το Caravan's Journal 

5/10/2018 στο Κέντρο εκπαίδευσης και εποπτείας του ΟΚΑΝΑ μιλώ και διδάσκω για την χρήση των παραμυθιών στην απεξάρτηση παρουσιάζοντας και το πολυετές πρόγραμμα που δημιούργησα για τα σχολεία της Κύπρου

14/10/ 2018 Κυριακή 20.00. Γιορτή  έναρξης εργαστηρίων αφήγησης. "Τι άκουσε η κούκλα" με αφορμή τα εγκαίνια του Μουσείου  Κουκλοθεάτρου στο εργαστήρι Μαιρηβή. Ελάτε να πείτε, ελάτε να ακούσετε ιστορίες.

19/10/2018 Παρασκευή, 17.00- 20.00 Ξεκινά στο Μουσείο Συναισθημάτων νέος εργαστηριακός κύκλος μαθητείας : Η θεραπευτική αξία των παραμυθιών - Κάνε το ποτάμι του Θυμού ποτιστικό για το περιβόλι σου με οδηγό τα ελληνικά παραμύθια και την μυθολογία  .  Ο θυμός της Αφροδίτης . Έρως και Ψυχή/ Ο χρυσαετός του κόσμου. Στο μόνο παραμύθι που μας σώθηκε αυτούσιο από την Αρχαία Ελλάδα η Θεά Αφροδίτη θυμώνει. Θυμώνει γιατί γεννήθηκε μια θνητή κοπέλα που με ισάξια ομορφιά, γιατί ο Έρωτας την παρακούει, γιατί ο χρόνος περνά και θα γίνει γιαγιά. Όλοι θυμώνουμε με τον χρόνο που περνά. Όλοι δυσκολεύονται με την αλλαγή και με την φθορά. Πώς μπορούμε να διηγηθούμε αυτόν το θυμό με ένα παραμύθι συνδυάζοντας τον μύθο και τις νεοελληνικές παραμυθιακές εκδοχές του; Πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον θυμό της Αφροδίτης;

 20/10/2018 Σάββατο 10.00- 15.00. Ξεκινά στο εργαστήρι Μαιρηβή Νέος εργαστηριακός κύκλος μαθητείας : Πώς να λέμε παραμύθια σαν να ξαναφτιάχνουμε τον κόσμο - Προφορική Αφήγηση και Δημιουργικός λόγος

Τι είναι το Λαϊκό παραμύθι; Πώς καταπίνουμε ένα λαϊκό παραμύθι και το αφήνουμε να κελαηδάει ζωντανό από το στόμα μας; Πώς βάζω το όνειρο μου μες στο παραμύθι και το παραμύθι μέσα στο όνειρο; Πώς εισχωρεί το παραμύθι στην καρδιά όποιου πονά (θεραπευτικές εφαρμογές); Πώς δείχνει το δρόμο σε αυτόν που βαδίζει (παιδαγωγικές εφαρμογές); Πώς μοιάζει η ζωή με παραμύθι;